OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Viktória Hellenbart advokátska kancelária s. r. o.

Zmluvné pravidlá spolupráce

Ak spolupráca s advokátskou kanceláriou nespočíva len v prekonzultovaní problému, uzatvoríme s vami zmluvu o poskytovaní právnych služieb, ktorej vzorové znenie si môžete preštudovať tu:

 

 

 

Článok I

Predmet zmluvy

1)     Advokát sa zaväzuje poskytovať klientovi služby v súlade s predpismi slovenskej advokácie (zákon o advokácii číslo 586/2003 Z. z., vyhláška MS SR číslo 655/2004 Z. z., predpisy schválené Konferenciou advokátov a Uzneseniami Predsedníctva Slovenskej advokátskej komory).

2)    Advokát poskytuje klientovi právne služby podľa jeho požiadaviek a pokynov, ktoré nesmú byť v rozpore so zákonmi a dobrými mravmi a nesmú znižovať dôstojnosť advokátskeho stavu. Klient sa zaväzuje rešpektovať, že písomné a ústne prejavy advokáta musia byť neosobné, vecné a musia dbať na zachovanie dôstojnosti advokátskeho stavu.

3)     Klient sa zaväzuje vystaviť advokátovi  plnú moc pre jednotlivé úkony právnych služieb, kde bude advokát konať ako jeho zástupca pred súdmi, orgánmi štátnej správy alebo tretími osobami a to bez zbytočného odkladu potom, ako bol na túto potrebu zo strany advokáta písomne upozornený. Neposkytnutie súčinnosti zo strany klienta oprávňuje advokáta  odstúpiť od tejto zmluvy o poskytovaní právnych služieb z dôvodu straty dôvery.

Článok II

Spôsob spolupráce

1)  Konzultácia je právna služba, ktorú poskytuje advokát klientovi pri osobnom stretnutí, telefonicky, mailom odpovedaním na otázky klienta alebo písomne poštou.

2)  Termín osobnej konzultácie v advokátskej kancelárii alebo na inom vhodnom mieste si dojednáva klient s advokátom vopred telefonicky, osobne alebo elektronickou poštou, najmä v pracovných dňoch.

3)   O prvej, a každej ďalšej porade s klientom, je advokát oprávnený vyhotoviť si písomný alebo zvukový záznam, ktorý je súčasťou klientskeho spisu, pričom je povinný klienta na zhotovovanie zvukového záznamu vopred upozorniť.

4)   Klientsky spis tvorí zmluva o poskytovaní právnych služieb, plné moci, listiny zapožičané klientom, podania vyhotovené advokátom a listiny doručené štátnymi orgánmi alebo tretími stranami. Advokát vedie klientsky spis elektronickou formou, v listinnej forme uchováva len plnú moc a zmluvu o poskytovaní právnych služieb.

5)   Advokát bezodkladne informuje klienta o doručených a odoslaných písomnostiach týkajúcich sa jeho prípadu, administratívne náklady spojené s vedením spisu, odosielaním, prijímaním a evidenciou pošty, vyhotovovaním fotokópií listín, sa klient zaväzuje advokátovi nahradiť ako hotový výdavok, podľa aktuálneho cenníka administratívnych služieb, ktoré klientovi oboznámi.

6)   Advokát bezodkladne informuje klienta o termínoch a mieste uskutočnenia úkonov, ktorých sa zúčastní sám, alebo spoločne s klientom, ako aj o organizačných pokynoch. Účasť advokáta na súdnych pojednávaniach, vyšetrovacích úkonoch, jednaniach so správnymi orgánmi, protistranou a jej právnymi zástupcami a ďalšími osobami v súvislosti s riešením prípadu klienta je právnou službou.

7)    Povinnosti uvedené v článkoch II.2., II.3, II.4., II.5, II.6. plní advokát osobne alebo prostredníctvom na to poverených tretích osôb, ktoré sú v súlade so zákonom o advokácii oprávnené zastúpiť advokáta pri jednotlivom úkone, len  s vopred daným súhlasom klienta, ktorý si musí advokát vyžiadať.

8)    Klient je povinný oznámiť advokátovi svoje kontaktné údaje a tieto aktualizovať, pričom v prípade, ak klient túto povinnosť zanedbá a advokát sa s ním preukázateľne nebude vedieť spojiť, je advokát oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy o poskytovaní právnych služieb z dôvodu straty dôvery.

9)    Písomnosti vyhotovované advokátom, zmluvy, právne rozbory, podania na súdy a iné štátne orgány sú právnou službou, za ktorú sa klient zaväzuje nahradiť advokátovi aj administratívne náklady s tým spojené (správne, súdne, poštové poplatky a poplatky spojené s elektronickou komunikáciou).

10)     Advokát zodpovedá klientovi za škodu, ktorú mu spôsobil pri vybavovaní jeho záležitosti podľa poverenia klienta a to bez ohľadu na to, či konal osobne alebo prostredníctvom tretích osôb, okrem prípadu, ak škoda vznikla z dôvodov na strane klienta.

11)     Advokát nie je oprávnený preverovať pravdivosť informácií poskytnutých zo strany klienta.

12)     Osobné údaje klientov spracúva advokát len v súvislosti s poskytovaním právnych služieb podľa tejto zmluvy, v súlade so zákonom a  projektom advokátskej kancelárie. 

Podpisom tejto zmluvy klient dáva advokátovi výslovný, dobrovoľný a informovaný súhlas na spracovanie osobných údajov v súlade so zákonom číslo 18/2018 Z. z. Advokát je oprávnený vyhotoviť obrazový alebo zvukový záznam o rozhovore s klientom len s jeho vopred daným súhlasom a tento smie použiť len v súvislosti s poskytovaním právnych služieb. Po ukončení zmluvy je advokát povinný klientovi odovzdať všetky písomnosti zo spisu, obrazové a zvukové záznamy a klientsky spis uchováva minimálne po dobu dvoch rokov od ukončenia zmluvy.

13)     Advokát, ako aj všetky osoby, ktoré poverí vybavovaním záležitostí klienta, sú viazaní mlčanlivosťou o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa dozvedeli v súvislosti s poskytovaním právnych služieb klientovi. Advokát nie je povinný zachovávať mlčanlivosť pred súdom, ak predmetom konania je spor medzi ním a klientom alebo jeho právnym nástupcom o zaplatenie odmeny advokáta.

14)     Klient sa zaväzuje informovať advokáta o skutočnosti, že v totožnej veci mieni poveriť poskytovaním právnych služieb ďalšieho advokáta alebo advokátov, a to ešte pred udelením takéhoto poverenia ďalšiemu advokátovi/ advokátom. Advokát si vyhradzuje právo v prípade doručenia takejto informácie odstúpiť od tejto zmluvy o poskytovaní právnych služieb.

15)    Advokát sa zaväzuje do 15 dní od ukončenia tejto zmluvy o poskytovaní právnych služieb odovzdať klientovi zapožičané listiny a všetky písomné podania prevzaté za klienta alebo odosielané v jeho mene, okrem tých, ktoré boli klientovi zasielané priebežne v priebehu spolupráce. Klient sa zaväzuje poskytnúť advokátovi plnú súčinnosť pri splnení tejto jeho povinnosti, vrátane úhrady vecných nákladov, ktoré v spojitosti s tým advokátovi vzniknú. V prípade neposkytnutia súčinnosti zo strany klienta sa má za to, že advokát svoju povinnosť splnil.

16)   Za písomnú formu komunikácie medzi klientom a advokátom sa považuje aj komunikácia prostredníctvom elektronickej pošty a za telefonickú komunikáciu komunikácia cez sociálne siete a ako aj zasielanie sms/mms správ, alebo inou formou, ktorú umožňujú moderné technológie.

Článok III

Odmena advokáta a jej splatnosť

1)     Advokát je odmeňovaný hodinovou odmenou, za každú začatú hodinu poskytovania právnej služby.

2)  Zmluvné strany dojednávajú hodinovú odmenu ,-€ za každú začatú hodinu poskytovania právnej služby bez príslušnej dane z pridanej hodnoty. Keď sa advokát stane platcom dane z pridanej hodnoty je povinný klientovi túto skutočnosť písomne oznámiť ešte pred vystavením nasledujúceho účtovného dokladu.

3)   Advokát predkladá klientovi spoločne s vyúčtovaním odmeny časovú špecifikáciu svojej práce, v ktorej uvedie minimálne dátum, čas a miesto  uskutočnenia právnej služby, jej popis a trvanie v začatých hodinách.

4)   Klient sa zaväzuje uhradiť advokátovi paušálne administratívne výdavky pozostávajúce najmä z telekomunikačných výdavkov, použitia kancelárskej techniky, kancelárskych potrieb, elektronických služieb, administratívnej sily vo výške 16,- € za každú začatú hodinu poskytovania služieb. Paušálna odmena sa uhrádza za začaté ¼ hodiny služby.

5)   Klient sa zaväzuje uhradiť advokátovi náhradu za stratu času za cestu advokáta zo sídla do miesta uskutočnenia právnej služby vo výške 15,-€ za každú začatú hodinu strávenú na ceste.

6)   Klient sa zaväzuje uhradiť advokátovi preukázané hotové výdavky vynaložené pri vybavovaní jeho záležitosti, najmä súdne, správne, notárske poplatky, poštovné, odmeny znalcom, elektronické služby  a iné. Vynaloženie týchto výdavkov, okrem poštovného, telekomunikačných a elektronických služieb, je advokát oprávnený účtovať iba v prípade, ak ich vynaložil s predchádzajúcim súhlasom klienta.

7)   Odmena sa uhrádza buď v hotovosti v kancelárii advokáta ak nepresiahne 5.000,-€ alebo  na účet advokátskej kancelárie číslo SK88 0900 0000 0051 1673 6100 v lehote splatnosti určenej advokátom vo vyúčtovaní alebo vystavenej faktúre.

8)   Omeškania klienta so zaplatením odmeny advokáta trvajúce dlhšie ako 10 dní oprávňuje advokáta odstúpiť od tejto zmluvy o poskytovaní právnych služieb a účtovať z dlžnej sumy úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

9)   Zmluvné strany sa dojednali, že súčasťou odmeny advokáta je okrem zmluvnej hodinovej odmeny, súdom priznaná náhrada trov konania od neúspešnej protistrany. Na túto odmenu sa nevzťahuje povinnosť predložiť jej vyúčtovanie klientovi, to advokát predkladá príslušnému súdu spoločne s návrhom na jej priznanie.

10) Klient podpisom na tejto zmluve splnomocňuje advokáta na prevzatie súdom priznanej náhrady trov konania od protistrany a zaúčtovanie vo svoj prospech a na podanie návrhu na exekučné vymáhanie náhrady trov konania od protistrany a svoje zastupovanie v exekučnom konaní. Ak je predmetom exekučného konania iba priznaná náhrada trov konania bez peňažnej pohľadávky alebo iného plnenia pre klienta, znáša náklady exekučného konania v plnom rozsahu advokát.

Článok IV

Doba uzatvorenia zmluvy a jej ukončenie

1)  Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú.

2)  Zmluva je ukončená jednostrannou výpoveďou ktorejkoľvek zo zmluvných strán, ktorá je účinná dňom doručenia druhej zmluvnej strane, dohodou zmluvných strán alebo úmrtím alebo zánikom zmluvnej strany.

3)  Úplné vybavenie záležitosti v súlade s udelenou plnou mocou, odvolanie plnej moci zo strany klienta alebo výpoveď zo strany advokáta, nie sú ukončením tejto zmluvy o poskytovaním právnych služieb, ale môžu byť jej výpovedným dôvodom.

4)   Zmluvné strany sa dojednali, že výpoveď zmluvy sa považuje doručenú, ak sa doručuje písomnou formou na adresu druhej zmluvnej strany a to aj v prípade, ak druhá zmluvná strana prevzatie zásielky odmietla, alebo ju v odbernej lehote nevyzdvihla. Zmluva sa považuje za ukončenú dňom, kedy márne uplynula odberná lehota určená doručovateľom adresátovi zásielky.

5)    Klient je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek bez uvedenia dôvodu, advokát je oprávnený odstúpiť od zmluvy len z dôvodov uvedených v tejto zmluve alebo v zákone o advokácii.

6)  Advokát je povinný do 15 dní od ukončenia zmluvy vykonať všetky neodkladné úkony v zastupovaných veciach a účtovať odmenu podľa tejto zmluvy. To neplatí, ak klient pred vykonaním neodkladného úkonu oznámi advokátovi, že na splnení tejto povinnosti netrvá.

Článok V

Záverečné ustanovenia

1)   Zmluvné strany zhodne prehlasujú, že zmluvu uzatvorili slobodne a vážne, nie v tiesni a za nápadne nevýhodných podmienok, jednotlivé ustanovenia zmluvy si vzájomne vysvetlili, považujú ich za určité a zrozumiteľné, obsahu a právnym následkom zmluvy porozumeli. Na znak  súhlasu zmluvné strany zmluvu vlastnoručne podpisujú a parafujú na každej jej strane, to neplatí ak zmluvu podpisujú elektronicky.

2)   Zmluva je vyhotovená buď v dvoch písomných vyhotoveniach,  podpísaných a na každej strane parafovaných oboma zmluvnými stranami, z ktorých každé má platnosť originálu, alebo v jednom vyhotovení s elektronickým podpisom oboch zmluvných strán.

3)   Zmeny a dodatky k zmluve  sú pre zmluvné strany záväzné len pri zachovaní ich písomnej formy podpísanej (vlastnoručne alebo elektronicky) oboma zmluvnými stranami, pričom prejavy vôle strán nemusia byť na jednej listine.

 

Podpisy zmluvných strán: